Prilljakt byter namn till prilljagaren.se
Oct 20, 2022

Konsumentupplysningssajten för snus byter namn från Prilljakt, till Prilljägaren.se

För ca 6 månader sedan lanserades Sveriges, och kanske världens (?) enda konsumentupplysningssajt om snus & nikotinprodukter. Prilljägaren har sedan dess jagat upp och försett tiotusentals besökare med värdeskapande prisinformation. Något som lett till besparingar för konsumenten genom bättre köpbeslut och en ökad digital försäljning, hos de E-handelssajter som syns hos Prilljägaren!

Lanseringen av webbplatsen blev snabbt en succé med flera tusentals besökare redan de första dagarna. Tjänsten blev också snabbt omnämnd av flera stora nyhetsrapporterande sajter inom såväl e-handel som livsstil. I de publicerade artiklarna efter lanseringen så nämns tjänsten som ett Prisjakt för snus”, ett ordval som tyvärr var något olyckligt.
Aktören Prisjakt hade även de uppmärksammat vår lansering och den koppling nyhetsredaktionerna runt om i landet gjort. Omnämnandet “ett prisjakt för snus” gjorde att vi tillsammans bedömde att det finns en risk för att bli förväxlade, vilket ur ett varumärkesperspektiv inte är positivt för någons verksamhet eller framtida tillväxt.

“ Det har aldrig varit vår ambition att dra nytta av Prisjakts varumärke så därför föll det sig naturligt för oss att möta Prisjakts önskemål om en namnändring. Prilljakt.nu byter således adress till Prilljägaren.se vilket också blir vårt nya namn. Framåt ligger det massor av spännande nyheter på gång men redan nu kan vi avslöja att en av Sveriges största E-handlare valt att ansluta sig och inom kort hittar ni också därför CDON ́s kompletta utbud inom tobak och nikotin hos Prilljägaren" - säger Kristoffer Dahl - på Prilljägaren.se

Sajten Prilljägaren grundades med insikten om att det fanns en svårighet för konsumenten att veta vad som faktiskt är det lägsta priset. Tillverkarna och E-handlarna har i många fall ändrat sina paketeringar och därför sågs ett behov av att ge konsumenter möjlighet att i realtid prisjämföra nikotin och tobaksprodukter med begreppet “lägst pris per dosa”. Sedan lanseringen har konsumenten kunnat lära sig mer om produkterna, se vilka butiker som saluför just deras favoriter och därefter enkelt tagit sig vidare till den E-handlaren med aktuellt lägst pris, fördelaktigast betalsätt eller fraktalternativ.

Produktsortimentet inom snus har på senare år mångdubblats och vi har idag över 700 olika sorters snus/nikotinprodukter att välja mellan. I takt med att utbudet blivit större har även antalet återförsäljare blivit allt fler, då särskilt inom e-handeln. Trots det väljer faktiskt fortfarande majoriteten av konsumenterna att handla från en fysisk butik. För att förenkla E-handeln av produkterna försöker Prilljägaren vara transparent med vilka betalsätt som finns och vad för leveransalternativ som finns tillgängliga för respektive butik. Detta då vi vet att enkelhet, låga priser och bra leveransalternativ ofta är nyckeln till lyckad E-handel!

“ Kort in i projektet fick vi feedback med lovord! En viktig faktor har varit hur enkel sajten är att använda, men såklart också priset. Det skiljer ibland väldigt mycket mellan butikerna, vilket konsumenten inte alltid är medveten om. Tack vare Prilljägaren fattas idag fler ekonomiskt korrekta köpbeslut - Kristoffer Dahl - på Prilljägaren.se”